هشتمین خورشید ولایت

امام رضا(ع)


انچه پیش رو دارید منظره ای است نو،به ورود اسمانی مردی از تبار پاکان؛نوری که ورودش پارسیان هنوز به ثریا نرفته را طوبی نشین کرد،گوهری که نسل نسل مردم این خاک را گنجور کرد و صاحب لوایی که به تکلیف و تدبیر امامت،راهی دیار غربت شد. این تالیف لغت،بر پایه معتبر ترین منابع،تدوین شده و اگر دست یابی به نظری قطعی نبوده،به نقل سخن مشهور بسنده شده است. باشد تا یادمان بماند تمام ایران،ذره ذره برکت و افتخار امروزش را وامدار قدم قدم نور اوست که راهی سفر شد؛مظلومانه و به حکمت الهی،بر مسند ولایتعهدی نشست و با منتهای رافت و رضا،هادی مردم این سرزمین شد. این اثر هدیه ای به است به پیشگاه سلاله پاک رسول خدا(صلی الله علیه و اله)؛ امام علی ابن موسی الرضا(علیهما السلام)و کریمه اهل بیت؛حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها).
امروز :
هشتمین خورشید ولایت

یااَبَالحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ موُسَی الرِضا یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه ... .

نقشه حرم
جست و جو
Loading
ورود به سایت

    متاسفانه فعلا امکان ثبت نام وجود ندارد

    ورود

آب و هوا
بایگانی
اوقات شرعی
خبرنامه





حدیث امام رضا(ع)
همسنگران






    بازدید مجازی

تماس با مدیر


وقتی از سیره امام رضا (ع) سؤال میشود ، منظور چیست و چه ارتباطی با سبک زندگی ممکن است داشته باشد ؟!

 سیره در زبان عربی از ماده سیر است.سیر یعنی حرکت،رفتن،راه رفتن و سیره یعنی نوع راه رفتن.به عبارتی سیره بر وزن فعله است که در این وزن،واژه بر نوع عمل دلالت میکند. مثلا جلسة به یعنی نشستن و جلسه یعنی سبک و نوع نشستن.سیر یعنی رفتن و سیره یعنی نوع وسبک رفتن . در تبیین معنای سیره به هیئت ،حالت،روش،رفتار،راه ورسم وسلوک نیز اشاره شده است ودر مجموع می توان سیره رابه معنای نوع وسبک رفتار دانست .با توجه به شناخت مفهوم سیره ،وقتی از امام رضا ع یاد می کنیم ،به واقع در پی شناخت سبک  و اسلوب  رفتار امام در حوزه های مشخص هستیم .

در سیره ،پاسخ این پرسش ها را می یابیم ،

سبک امام در زندگی عبادی خود چگونه بود؟ 

سبک ایشان در معاشرت بایاران چگونه بود؟  

امام با خانواده خود چگونه معاشرت داشتند؟ 

سبک وروش وی در رفتار با دشمنان چه بود ؟ 

روش تبلیغی امام چه بود ؟

 

ودهها سبک دیگر که در سیره بدان پاسخ داده میشود .

 

با توضیح فوق،ارتباط سیره باسبک زندگی نیز روشن میگردد، سبک زندگی به مسائلی بر می گرددکه متن زندگی انسان را در دنیا شکل  می دهد.

بدیهی است تکیه بر سبک زندگی اسلامی متکی بر سیره وتوصیه های معصوم خواهد بود وزندگی مومنان از زاویه متن زندگی امام،رفتار، روش وحتی توصیه ایشان ترسیم می شود .

عماد مجتهدی فر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی