هشتمین خورشید ولایت

امام رضا(ع)


انچه پیش رو دارید منظره ای است نو،به ورود اسمانی مردی از تبار پاکان؛نوری که ورودش پارسیان هنوز به ثریا نرفته را طوبی نشین کرد،گوهری که نسل نسل مردم این خاک را گنجور کرد و صاحب لوایی که به تکلیف و تدبیر امامت،راهی دیار غربت شد. این تالیف لغت،بر پایه معتبر ترین منابع،تدوین شده و اگر دست یابی به نظری قطعی نبوده،به نقل سخن مشهور بسنده شده است. باشد تا یادمان بماند تمام ایران،ذره ذره برکت و افتخار امروزش را وامدار قدم قدم نور اوست که راهی سفر شد؛مظلومانه و به حکمت الهی،بر مسند ولایتعهدی نشست و با منتهای رافت و رضا،هادی مردم این سرزمین شد. این اثر هدیه ای به است به پیشگاه سلاله پاک رسول خدا(صلی الله علیه و اله)؛ امام علی ابن موسی الرضا(علیهما السلام)و کریمه اهل بیت؛حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها).
امروز :
هشتمین خورشید ولایت

یااَبَالحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ موُسَی الرِضا یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه ... .

نقشه حرم
جست و جو
Loading
ورود به سایت

    متاسفانه فعلا امکان ثبت نام وجود ندارد

    ورود

آب و هوا
بایگانی
اوقات شرعی
خبرنامه





حدیث امام رضا(ع)
همسنگران






    بازدید مجازی

تماس با مدیر


نخستین پوشش که تاریخ بر مرقد مطهر حضرت رضا علیه السلام از آن یاد می کند صندوقی بوده چوبی که این بطوطه سیاح معروف در سفرنامه خود بنام تحفة النظار ضمن توصیف مشهد از آن یاد می کند: بر مرقد حضرت رضا علیه السلام صندوقی چوبی نصب بود که بر روی صندوق صفحات نقره کوبیده اند و قندیل های نقره بالای مرقد آویخته اند و احتمالا این همان صندوقی است که سال 500 ه ق صاحب کتاب روضات از کتاب ثاقب المناقب بیان می دارد که چون انوشیروان مجوس اصفهانی از بزرگان دربار سلجوقی که در زمان سلطان سنجر شفا یافته بود بر مرقد مطهر رضوی صندوقی از نقره ترتیب و تقدیم نمود. و نیز آمده است که: نخستین ضریح چوبی بوده با تسمه های فلزی و پوششی از صفحات طلا و نقره که این ضریح در زمان شاه تهماسب صفوی بسال957 ه ق ساخته شده و بر روی صندوق چوبی مضجع منور نصب گردیده. [به احتمال این ضریح چوبی مشبک در جوف و پیرامون صندوق چوبی اولیه قرار داشته] در سال 1311 ه ش و به هنگام نیابت تولیت محمدولی خان اسدی چون ارکان و اجزاء صندوق چوبی دچار فرسودگی شده بود با نظارت و استفسار از علما و مراجع وقت آن صندوق برچیده شد و پوشش های طلا و نقره و جواهرات آن از چوبها جدا و به خزانه آستان قدس منتقل گردید.

عماد مجتهدی فر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی