هشتمین خورشید ولایت

امام رضا(ع)


انچه پیش رو دارید منظره ای است نو،به ورود اسمانی مردی از تبار پاکان؛نوری که ورودش پارسیان هنوز به ثریا نرفته را طوبی نشین کرد،گوهری که نسل نسل مردم این خاک را گنجور کرد و صاحب لوایی که به تکلیف و تدبیر امامت،راهی دیار غربت شد. این تالیف لغت،بر پایه معتبر ترین منابع،تدوین شده و اگر دست یابی به نظری قطعی نبوده،به نقل سخن مشهور بسنده شده است. باشد تا یادمان بماند تمام ایران،ذره ذره برکت و افتخار امروزش را وامدار قدم قدم نور اوست که راهی سفر شد؛مظلومانه و به حکمت الهی،بر مسند ولایتعهدی نشست و با منتهای رافت و رضا،هادی مردم این سرزمین شد. این اثر هدیه ای به است به پیشگاه سلاله پاک رسول خدا(صلی الله علیه و اله)؛ امام علی ابن موسی الرضا(علیهما السلام)و کریمه اهل بیت؛حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها).
امروز :
هشتمین خورشید ولایت

یااَبَالحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ موُسَی الرِضا یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه ... .

نقشه حرم
جست و جو
Loading
ورود به سایت

    متاسفانه فعلا امکان ثبت نام وجود ندارد

    ورود

آب و هوا
بایگانی
اوقات شرعی
خبرنامه





حدیث امام رضا(ع)
همسنگران






    بازدید مجازی

تماس با مدیر



امام حسن عسکرى (ع) می فرماید :
روزى دربان امام رضا (ع) وارد منزل آن حضرت شد و گفت : عدّه اى آمده اند ، اجازه ورود مى خواهند و مى گویند : ما از شیعیان على (ع) هستیم .
امام رضا (ع) اظهار داشت : در حال حاضر فرصت ندارم ، به آن ها بگو که در وقتى دیگر بیایند .

 

چون آن جماعت رفتند و در فرصت دیگر آمدند ، امام (ع) اجازه ورود نداد ، تا آن که حدود 2 ماه بدین منوال گذشت و آنان توفیق زیارت و ملاقات با مولایشان را نیافتند و نا امید شدند . ولی با ابن حال برای آخرین مرحله نیز جلوی منزل حضرت آمدند و با حالت خاصی اضهار داشتند .  : ما از شیعیان پدرت ، امام على بن ابى طالب (ع) هستیم . و با این برخورد شما ، دشمنان ما را شماتت و سرزنش مى کنند .

و حتّى در بین دوستان ، دیگر آبروئى برایمان نمانده است ؛ و نیز از رفتن به شهر و دیار خود خجل و شرمنده ایم .
در این هنگام ، امام رضا (ع) به غلام خود فرمود : اجازه دهید آن ها وارد شوند .
همین که آنان وارد مجلس شدند حضرت به ایشان اجازه نشستن نداد ، لذا سرگردان و متحیّر ، سرپا ایستادند و گفتند :
یابن رسول اللّه ! این چه ظلم بزرگى است که بر ما روا داشته اى که پس از آن همه سرگردانى ، نیز این چنین مورد بى اعتنائى و بى توجّهى قرار گرفته ایم ، مگر گناه ما چیست ؟
با این حالت ، مرگ براى ما بهتر خواهد بود .
در این لحظه ، امام رضا (ع) فرمود : آنچه که بر شما وارد شده و مى شود ، همه آن ها نتیجه اعمال و کردار خود شما مى باشد ؛ و نسبت به آن بى اهمیّت هستید !
آن جماعت ، همگى گفتند : یاابن رسول اللّه ! توضیحى بفرما تا براى ما روشن شود که خلاف ما چیست ؟
و ما چه کرده ایم ، و چه گناهى از ما سر زده است ؟
حضرت فرمود : چون شما ادّعاى بسیار بزرگى کردید ؛ و اظهار داشتید که شیعه حضرت امیرالمؤمنین ، امام على بن ابى طالب (ع) هستید .
واى بر حال شما ، آیا معناى ادّعاى خود را فهمیده اید ؟
و سپس افزود : شیعه حضرت على (ع) همانند سلمان فارسى - ابوذر غفّارى - مقداد - عمّار یاسر و محمّد بن ابى بکر هستند ، که در انجام اوامر و دستورات امام على (ع) از هیچ نوع تلاش و فداکارى دریغ نورزند .
ولى شما بسیارى از اعمال و کردارتان مخالف آن حضرت مى باشد و در انجام بسیارى از واجبات الهى کوتاهى مى کنید و نسبت به حقوق دوستان خود بى اعتنا و بى توجّه هستید و در مواردى که نباید تقیّه کنید ، انجام مى دهید .
و با این عملکرد نیز مدّعى هستید که شیعه امیرالمؤمنین امام على (ع) مى باشید !!!
شما اگر مى گفتید که از دوستان و علاقه مندان آن حضرت و از مخالفین دشمنانش هستیم ، شما را مى پذیرفتم و این همه دردسر و مشکلات را متحمّل نمى شدید .
شما منزلت و مرتبه اى بسیار عظیم و شریف را مدّعى شدید ، که چنانچه در گفتار و کردارتان صادق نباشید به هلاکت خواهید افتاد ، مگر آن که مورد عنایت و رحمت پروردگار متعال قرار گیرید و لطف خداوند شامل حالتان بشود .
اظهار داشتند : یابن رسول اللّه ! ما از آنچه ادّعا کرده و گفته ایم ، پوزش مى خواهیم و مغفرت مى طلبیم .
و آنچه را که شما فرمودید ، ما نیز بر آن عقیده هستیم ؛ و هم اکنون اعلام مى داریم که ما از دوستان و علاقه مندان شما اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مى باشیم و مخالف دشمنان شما بوده و خواهیم بود .
در این هنگام ، امام رضا (ع) فرمود : اکنون خوش آمدید ، شما برادران من هستید .
و سپس آن جماعت را بسیار مورد لطف و عنایت خویش قرار داد و از دربان پرسید : این جماعت چند مرتبه آمدند و خواستند که وارد منزل شوند ؛ و مانع ورود ایشان شدى ؟
دربان گفت : شصت مرتبه .
امام (ع) فرمود : باید جبران گردد ، شصت مرتبه بر آن ها وارد مى شوى و سلام مرا به آن ها مى رسانى ؛ چون که توبه آن ها قبول شد و مستحقّ تعظیم و احترام گشتند و اکنون وظیفه ما است که در رفع مشکلات آن ها و خانواده ایشان همّت گماریم .
و بعد از آن ، حضرت دستور فرمود تا مقدار قابل توجّهى مبرّات و خیرات به آن ها کمک شود .

عماد مجتهدی فر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی